Je bent nu hier Splashtours Rotterdam > FAQ

FAQ

Soms is de informatie op de website niet voldoende en heeft u nog vragen. Hieronder treft u de meest gestelde vragen (FAQ) met een duidelijk antwoord. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op om uw vraag aan ons persoonlijk te stellen.

Op welke dagen en tijden gaat de Splashtours?
Over het algemeen geldt;
Januari en februari: zaterdag en zondag om 11:00, 12:30, 14:00 en 15:30 uur
Maart t/m juni: woensdag t/m zondag om 11:00*, 12:30, 14:00, 15:30 en 17:00 uur
Juli en augustus: dinsdag t/m zondag om 11:00, 12:30, 14:00, 15:30, 17:00 en 18:30 uur
September en oktober: woensdag t/m zondag om 11:00*, 12:30, 14:00, 15:30 en 17:00 uur
November en december: zaterdag en zondag om 11:00, 12:30, 14:00 en 15:30 uur

* Alleen in de weekenden
In het hoogseizoen rijden er extra tours en ook tijdens de schoolvakanties worden er extra tours ingezet. Check via ons reserveringssysteem de tijden en dagen.

Waar start en eindigt de tour?
De Splashtour start en eindigt op Parkhaven, naast de Euromast (navigatie Parkhaven 9).

Wat zijn de prijzen?
De prijs voor een volwassene is € 26,50
De prijs voor een kind is € 18,00
Voor de combinatie prijzen klik hier

Waar kan ik een reservering plaatsen?
U kunt een reservering plaatsen op onze website, bij de Rotterdam Info Store of in de Giftshop van het Maritiem Museum. Combinatie tickets zijn alleen online te reserveren. U kunt online veilig betalen met iDeal of uw credit card.

1) Restaurant de Zwarte Zwaan, Parkhaven 9, t/o de opstapplaats van Splashtours
2) Rotterdam.info is centraal gelegen in Rotterdam op de hoek van Coolsingel en Binnenwegplein (Coolsingel 195-197), op 15 minuten loopafstand van het Centraal Station. De winkel is ook gemakkelijk bereikbaar met tram en metro.
3) Er is tevens een vestiging op Stationsplein 45, direct naast het Centraal Station.
4) Giftshop Maritiem Museum is gelegen aan de Leuvehaven 1, in het Maritiem Museum.

Hoe weet ik wanneer dat het bedrag betaald is?
Wanneer de betaling voldaan is, krijgt u hier een bevestiging per email van Ingenico.

Hoe kan ik annuleren?
Tot 14 dagen kan de reservering kosteloos gewijzigd worden. Dit kan telefonisch via: 010-436 94 91 of door een email te sturen naar info@splashtours.nl / sales@splashtours.nl.  Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden.

Hoe ontvang ik mijn tickets?
Nadat de betaling ontvangen is, krijgt u een email met daarin de betalingsbevestiging. Direct daarna ontvangt u een tweede email welke uw entreebewijs is.

Ik kan het ticket niet uitprinten, is dat een probleem?
Wanneer u alleen een ticket heeft geboekt voor Splashtours is het geen probleem dat u het ticket niet mee kan nemen. Wij raden u dan aan om wel even het ticketnummer (5 cijfers) op te schrijven en ter controle te laten zien. Bij een succesvolle boeking komt u op onze passagierslijst te staan. Wanneer u een combinatie ticket heeft geboekt is het wel van belang dat u het ticket ten minste 1x uitprint en meeneemt. Indien u thuis geen printer heeft, raden wij u aan om zich te melden op de Parkhaven 9 op de Zwarte Zwaan zodat wij daar voor u het ticket kunnen printen.

Ik ontvang geen tickets, hoe kan dat?
Wanneer de email met daarin uw ticket niet binnen enkele minuten is aangekomen, kan dat twee dingen betekenen;

1) De email is in uw spam filter terecht gekomen. In dat geval dient u in uw spam filter te kijken of bij ongewenste email of daar uw ticket in terecht is  gekomen. Kunt u dit niet meer terug zien, dan raden wij u aan om een ander email adres aan ons door  te geven via email info@splashtours.nl of per telefoon 010-436 94 91.
2) Het email adres is niet correct genoteerd. U kunt bij twijfel het beste even contact opnemen met Splashtours om het juiste email adres door te geven. Dit kunt u doen door een email te sturen naar info@splashtours.nl of te bellen naar 010-436 94 91.

Waar kan ik bij jullie het beste parkeren?
In het centrum van Rotterdam is alles betaald parkeren en kunt u betalen met een PIN-pas, credit card of 06-parkeren. Wij raden u aan om uw auto te parkeren op de parkeerplaats bij de Parkhaven. Dit is de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Bij de Parkhaven wordt gebruik gemaakt van kentekenparkeren dit kunt u doen via de Parkmobile app, via het parkeerautomaat* op de Parkhaven of u kunt uw auto aanmelden bij de restaurant De Zwarte Zwaan, hiermee bespaart u een hoop wachttijd bij de parkeerautomaat.

*LET OP: Het kan druk zijn bij de parkeerautomaat! Houdt u rekening met een eventuele lange wachttijd bij de parkeerautomaat op de Parkhaven.

Is er in de buurt een invaliden parkeerplaats?
De dichtsbijzijnde invalide parkeerplaatsen zijn:

  • Parkhaven
  • Coolsingel 103
  • Westzeedijk

Vertrekt Splashtours ook in de herfst en winter maanden?
Ja, wij zullen elke maand tours verzorgen. Afhankelijk van de weersomstandigheden (ijzel/ hevige sneeuwval) kan het voorkomen dat in de maanden november t/m januari tours niet doorgaan en/of
verplaatst worden.

Is Splashtours toegankelijk voor gasten die slecht ter been zijn?
De bus is niet rolstoelvriendelijk. Het is helaas niet mogelijk om met een rolstoel de bus in te gaan. Wanneer u zelf de treden op kan lopen de bus in, bent u van harte welkom aan boord.

Tot wanneer is mijn cadeaubon geldig?
Er is geen einddatum gebonden aan de Splashtours cadeaubon. De cadeaubon komt dus niet te vervallen.

Zijn huisdieren toegestaan in de bus?
Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen de bus in.

Kan ik gebruik maken van mijn Ooievaarspas?
De Ooievaarspas wordt niet geaccepteerd.

Kan ik gebruik maken van mijn Rotterdampas?
De Rotterdampas wordt niet geaccepteerd.

Kan ik gebruik maken van mijn Jeugd Vakantie Paspoort?
Het Jeugd Vakantie Paspoort wordt niet geaccepteerd.

Is er plaats om een buggie of bagage mee te nemen?
De Splashtours-bus is geen gewone bus. Voorzieningen die in een ‘gewone’ bus wel vaak voorhanden zijn, heeft de Splashtours-bus helaas niet. Er is dan ook alleen ruimte voor één stuk handbagage per persoon. Een buggie of een koffer vallen helaas niet onder handbagage.

Is er een toilet aanwezig?
De Splashtours-bus is geen gewone bus. Voorzieningen die in een ‘gewone’ bus wel vaak voorhanden zijn, heeft de Splashtours-bus helaas niet. Er is dan ook geen toilet beschikbaar aan boord van de bus. U kunt wel gebruik maken van de toiletten bij restaurant De Zwarte Zwaan.

Waar kan ik lunchen, dineren, borrelen?
Bij restaurant de Zwarte Zwaan aan de Parkhaven 9 kunt u heerlijk dineren en borrelen van donderdag t/m zaterdag vanaf 16:00 uur en op zondag vanaf 15:00 uur. Bent u met 20 personen of meer? Dan openen wij graag de deuren eerder voor een gezellige lunch. Klik hier voor de verschillende mogelijkheden.

Kan ik de bus exclusief afhuren?
De Splashbus kan exclusief afgehuurd worden. Voor uitgebreide informtie kunt u hier klikken of contact opnemen met onze sales afdeling door een email te sturen naar info@splashtours.nl / sales@splashtours.nl of te bellen met 010-436 94 91.

Boek nu

Afsluiting Maastunnel

Vanaf 3 juli 2017 tot de zomer van 2019 gaat de Maastunnel van noord naar zuid dicht. De Maastunnel is inmiddels 75 jaar en toe aan een grondige renovatie.

Voor meer informatie over de bereikbaarheid van Rotterdam, kijk op www.maastunnel.nl

Cadeaubonnen

Splashtours cadeau doen of op zoek naar een leuke souvenir? Dan ben je op het goede adres! Bestel hier je merchandise als aandenken aan een dagje Rotterdam.

Bestel hier

Blijf op de hoogte

Meld je hier aan voor de e-mail nieuwsbrief:

Nieuwsbrief

Vul hier uw gegevens in en wij bellen u terug

Bel me terug